2014. november 16., vasárnap

Noé


Azért mindig elcsábulok egy-egy blockbuster-re, de rá kell jöjjek, hogy én ezekből már rég kinőttem. Két variáció van. Az egyik ez, mármint, hogy én változtam és már nem köt le. A másik pedig az, hogy tényleg kevés a jó szuperprodukció manapság. Sok is van, azon túl gyors az információáramlás, az emberek ingerküszöbe meg csak tágul. Gyanítom, hogy inkább az előbbiről van szó és azt is gyanítom, hogy egy átlagos tizenéves talán ingerküszöb ügyileg talán nem tart ott ahol én.
A Noé lehetett volna egy nagy durranás, mert egy hatalmas témába nyúl bele, de sajnos a megvalósítás nálam erősen kivágta a biztosítékot. Nekem senki nem mondta, hogy ezt fantasy-s baromság irányba nyomják. Ugyan nem nevezném magam vallásosnak, de a történet is sántított itt-ott. Végül is ezen annyira nem is akadnék fenn, mivel ugye művészi szabadság, de annyira meg nincsenek benne radikális fordulatok amelyek meg pont a vallásosság dimenziójától idegenítenék az egészet el. Szóval ezek az Őrzők egy elég erős fantasy vonalat iktattak a történetbe, meg az öregek is mindenféle varázserővel bírtak, és persze minden az Úr nevében történt. Jómagam jobban örültem volna valami sci-fi vonulatnak a történetben, mondjuk valahogy az atlantisziak beleszövése jobban fel tudott volna pörgetni.
Mindegy, nem így történt de sajnos látványra sem győzött meg. A haldokló világból kinövő Éden sem volt pompázatos, és az áradásos részeken sem volt látványban nagy hangsúly. Ellenben próbálták erőltetni a belső történéseket, de egy ilyen látványkeretben ez természetesen halálra volt ítélve. A mesterkéltség, a színészieskedés posványába süllyedtek az alakítások. A papa leül mesélni jelenetek pedig a szájbarágás magasiskoláját képviselik. Amikor pedig a bárkán voltak már azon mosolyogtam, hogy innentől ez már egy kamaradarab paródia, ahol mindenkiből csak úgy csordultak ki az érzelmek, csak úgy teátrálisan.
Sajnos jót nem tudok mondani. Ez a film látványban és gondolati világában is a középszerűség alsó szegmensét kaparja. A szuperprodukciók az átlagember szórakoztatására orientálódnak, kezdem azt hinni, hogy különleges vagyok.

Azt már csak mellékesen jegyzem meg, hogy számomra érthetetlen, hogy Darren Aronovsky rendező egy Rekviem egy álomért (Requiem for a Dream, 2000), vagy egy Fekete hattyú (Black Swan, 2010) után ezt hogyan is tudta összehozni????

4/10

6 megjegyzés:

  1. Én ezt meg nem nézném, pedig Aronofsky-t imádom, de számomra is felfoghatatlan, hogy mivé lett ő is. Mindenki aki művész filmekkel kezdte valaha, ma már szaros kommersz filmeket gyárt.
    Nolan egyelőre még nem bukott el a blockbusterjeivel, de nagyon örülnék már végre ismét egy csendes, egyszerű filmnek, mint az első filmjei.

    VálaszTörlés
  2. A héten akarom megnézni a Csillagok Között-et, már nagyon kíváncsi vagyok rá. Elég megosztó film az is. Ez meg tényleg tragédia volt, főleg az, hogy a morális kérdéseket mennyire komolyan akarták venni, de nem ment.

    VálaszTörlés
  3. Én mondjuk az Interstellar-ról még nem hallottam rosszat, meg Nolan-ben nem hiszem, hogy csalódni fogok. :)

    VálaszTörlés
  4. Úgy látom jól tettem, hogy nem néztem meg. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyértelműen jól jártál. :) Bárcsak hallgattam volna rád a másik filmmel kapcsolatban! :/

      Törlés
    2. Hohó, hohó! Interstellar? :) Kíváncsi vagyok mit mondsz.

      Törlés