2015. szeptember 18., péntek

Best songs 1994

Mariah Carey - Without You
Sheryl Crow  - All I Wanna Do
Enigma – Out From The Deep
MC Sar & The Real McCoy  - Another Night
Madonna  - Secret
Luther Vandross & Mariah Carey  - Endless Love
Youssou N'Dour & Neneh Cherry  - 7 Seconds
The Cranberries  - Zombie

Beck - Loser
Corona - Rhythm of the Night

Green Day - Basket Case
Crystal Waters - 100% Pure Love
Aerosmith  - Amazing

Reel 2 Real - I Like to Move It
Masterboy - Feel The Heat Of The Night
Kristin Hersh – Your Ghost
The Pretenders  - I'll Stand By You
Barbara Tucker – Beautiful People

The Beastie Boys - Sabotage
Kylie Minogue  - Confide in Me
Ice Mc – Think About The Way

U96 – Love Religion
Westbam – Wizards of the Sonic
Marusha- It Takes Me Away
Quench – Dreams
RMB - Redemption
Stiltskin – Inside
Primal Scream - Rocks

Tori Amos – Pretty Good Year / Cornflake Girl
Tony di Bart - The Real Thing
Björk – Violently Happy
Livin’ Joy – Dreamer
Kristine W - Feel What You Want
The Fog – Been a Long Time
Moby – Hymn / Feeling So Real
The Prodigy  - No Good (Start the Dance)
Goldie – Innercity Life
Biosphere – Patashnik
The Orb - Pomme Fritz
DJ Krush – Kemuri 

Portishead – Glory Box / Biscuit
Massive Attack – Protection / Sly
DJ Shadow And The Groove Robbers - In/Flux

Tricky - Aftermath
Skylab – Seashell
The Future Sound Of London – The Far Out Son Of Lung
Beaumont Hannant – Heavenly
Autechre – Slip

Orbital – Are We Here
 


Azt gondolom 1994 volt az utolsó a korai kilencvenes évekből. Innen kezdve valami veszettül felgyorsultak az események, vagy legalábbis bizonyos zenei stílusok ekkor kezdtek csúcsosodni (rave, house), míg mások ekkor kezdtek kibújni a csírából (trip-hop). Ebben az évben azért már felül tudtam emelkedni a kommerszitáson. Meglepődve tapasztaltam, amikor kazettáim tracklist-jeit bújtam, hogy rétegesedett már az ízlésem. Ugyan ekkortájt a német techno érdekelt leginkább, de az angolszász klubzenék is igen fajsúlyos tényezőt jelentettek. Az underground klubzenére végül is már a kilencvenes évek elejétől fogékony voltam, de itt ami újdonság volt az ízlésemben az a trip-hop megjelenése. A dalok nagy részét vágtam már akkor, csak annyira még nem fogalmaztam meg magamnak, hogy rajongok a trip-hop-ért. Az egy kicsivel később történt meg, noha a Massive Attack-et megjelenése óta kedveltem. Emlékszem amikor először láttam a Sly-t az MTV-n, el sem hittem, hogy ez ugyanaz a banda, mint aki az Unfinished Sympathy-t csinálta.
Inkább az eurodance és az underground klubzenék mentek, és az alterrock mindennaposan. A német vonal erősödésére nem igazán vagyok büszke. Többségük trash így ennyi év távlatából, de annyi biztos, hogy a Members of Mayday tagjainak produktumai mai füllel is kellemesek, vállalható és szerethető darabok. Kristin Hersh és Sheryl Crow iránti szerelmem ettől az évtől datálható. Hersh-nek a Throwing Muses után a Your Ghost volt az első önálló dala, amely mind a mai napig a leghipnotikusabb folk-os ballada amelyet valaha is hallottam. Tori Amos Cornflake Girl-je volt az első dala, amely eljutott a tudatomig, nagyon szerettem, de ekkor mint dalszerző énekesnővel nem foglalkoztam, elég volt ez az egy, meg még két év múlva a Professional Widow, de csak később ismerkedtem meg vele behatóan. Ha őszinte akarok lenni mi is ugrik be ebből az évből, akkor legelsőre a Prodigy, Westbam, Marusha, Goldie és a Massive Attack ugrik be. Ez azért egyértelműen a gépzene felé orientálódást mutatja. Pedig mennyire imádható volt a Stiltskin Inside-ja is!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése