
Jamie xx szólóanyagának megjelenése is teljesen hidegen hagyott, az viszont nem hagyott hidegen, hogy ódákat zengtek róla. Aztán a Gosh video nálam igazán nagyon betalált, és ha jobban belegondolunk az a futurisztikus szinti szóló is nagyon illett ahhoz az orbitális pályához. A kezdet biztató volt, úgyhogy adtam egy esélyt, szerencsére.
Ugyan a The xx tagok szerepelnek az albumon, mégsem fogható fel ez egy kvázi új The xx albumnak. Totálisan szóló album, és talán a szóló projektnek ebből a szempontból nem szerencsés a névválasztása. Jamie ugyanis kiteljesedik ezen az albumon. Érződik, hogy rengeteg benyomás érte már fiatal kora ellenére, és ezeket a tapasztalatokat egy csokorba gyűjti számunkra. Hiába vannak a közreműködők, ez egy introvertált album, csak Jamie van és a kütyüjei. Ki gondolta volna, hogy ennyire masszív elektronikában gondolkozik, vagy hogy ennyire eufórikus zenét képes összehozni. Számomra kellemes meglepetés ennek a srácnak a kinyílása és talán ennek tükrében újra megfogom próbálni az xx albumokat.
Zeneileg már az első track a Gosh is meglepő, hiszen rögtön az arcunkba kapunk egy kis masszív uk garage-t. Egyébként a stílus még visszaköszön az albumon. Szintén hangsúlyosak a tört ütemek, konkrétan az egyik személyes kedvencem a Hold Tight egyfajta rave utánérzés. Bármilyen összetevővel rendelkezik egy track, mesterien hozzátudja fűzni a house-os elemeket, a Loud Places szinte pop-os hangzásán és a mesteri záró Girl idm-én is végig érezni. Azontúl, hogy szépen kalandozik műfajok között, a ritmusképletekkel is igen ügyesen bánik. Szinte minden track-et érdekessé varázsol a ritmusok hirtelen váltása miatt, ez igen jellemző a másik nagy kedvencemre a Sleep Soundra. Üdvözlendő a folyamatosan építkező dalszerkesztése. Elkezd egy témát és folyamatosan díszíti teljesen addig, amíg katartikussá válik. Aztán vagy kihuny egy pontban, vagy levezeti az energiákat. A katartikus őrület egyébként igen erős a The Rest is Noise-ban, nem is értem miért nem ezt választotta záró track-nek (megjegyezném erre a célre a Girl is tökéletes). Ez a fajta eufórikusság egyébként gyakran eszembe juttatta Tycho-t. Erről az oldalról nézve egy cseppet sem érzem, hogy honnan jött ez a fickó, hol a sötétség, hol van a depresszió? Mert ami itt van az tömény eufória, élet szeretet, egy adag melankóliával megkeverve. Ez az album optimista, vidám és színes, pont mint a címe. A nyári esték kitűnő zenéje ez, de több annál. Eddig a háttérben megbúvó tehetség megnyilvánulása ez, egy személyiség kibontakozásáé, ahol a keserédesség kitűnően megfér az eufóriával. Személy szerint én még többet akarok belőle, ugyhogy remélem ezzel még nincs vége.
8/10
Szerintem meg fogom venni az albumot CD-n. Nekem az Obvs az egyik kedvencem, az tök Knife-os.
VálaszTörlésIgen, a Knife nekem is beugrott, de csak a szinti téma miatt. Amikor elszáll akkor viszont tiszta Tycho. Őőő izé, ennyire közeli viszonyba mégsem keveredtem Tycho-val ;)
VálaszTörlés