2015. június 19., péntek

Best Songs 1993



Ace of Base - All That She Wants / The Sign
Janet Jackson - That's the Way Love Goes / If
Four Non Blondes - What's Up?

Culture Beat - Mr Vain / Got to Get It
Haddaway - What is Love? / Life
Duran Duran - Ordinary World / Come Undone
Loft – Summer Summer
Mariah Carey - Hero
REM - Everybody Hurts / Man ont he Moon

Smashing Pumpkins - Today
Freddie Mercury - Living On My Own

Aerosmith - Cryin' / Livin' On the Edge
Robin S - Show Me Love / Luv 4 Luv

US3 - Cantaloop (Flip Fantasia)
Radiohead - Creep
Captain Hollywood Project  - More & More / Only with You
Lisa Stansfield – Little Bit of Heaven
Lenny Kravitz - Are You Gonna Go My Way?
Faith No More - Easy

Depeche Mode - I Feel You / Walking in my Shoes
Blind Melon - No Rain
Madonna - Rain / Fever
Cappella - U Got 2 Let the Music / U got 2 Know
Cut 'N' Move - Give it Up
Urban Cookie Collective - The Key the Secret
M People - Movin' On Up

 Usura – Open your Mind 

Dance II Trance – The Power of American Natives  / Take a Free Fall
Maxx – No More
Good Men -  Give it Up
2 Brothers on the 4th  Floor – Never Alone
Snap – Do You See the Light

Moby – Move
Nightcrawlers – Push The Feeling On
Felix – It Will Make Me Crazy
Orbital – Lush 3-1
Björk – Big Time Sensuality / Human Behavior

Jaydee – Plastic Dreams
The Grid – Texas Cowboys / Swamp Thing
The Beloved – Sweet Harmony
U96 – Night in Motion

Enigma – Age of Loneliness / Return to Innocence
Sven Väth - L'Esperanza

Westbam – Celebration Generation

93-ban ha gyökeres változás nem is következett be az ízlésemben, de elindultam egy irány felé, amely inkább az elektronikus zenék felé húznak. A techno és a rave persze már megvolt eddig is, főleg az angol vonal. Ettől az évtől azonban jelentősebb szerepet kapnak már a kontinentális zenék is, főleg a német és a holland területről. Egy kicsit guilty pleasure de ettől az évtől estem bele az eurodance-be, amely már ezen a listán is látszik. Mondjuk nem ebben az évben van az eurodance kicsúcsosodása nálam, szerencsére. Mert azért az igényesebb műfajokból is jócskán lehetett csemegézni ebben az évben. Smashing-ék arattak a Today-el, a DM meghökkentő stílusváltáson esett át. Az Easy-t egész évben dúdolgathattuk, akárcsak az REM ez évi klasszikusait. Aztán Janet is sokat változott a kilencvenes évek eleje óta. Annyira nem szerettem elsőre a That's The Way Love Goes-t, aztán valahogy ráéreztem erre az r'n'b-s hangulatra is. A trance igazából ettől az évtől ragadott el leginkább köszönhetően a rádióbarát ízelítőnek (Dance 2 Trance), aztán szépen magával ragadott (Svan Vath, Usura). Ne felejtkezzünk meg Björk-ről sem, hiszen a The Sugarcubes után ő is igen nagy stílusváltáson ment keresztül. Anno azért fogott meg, mert leginkább a tánczene felől közelített (persze az első albumot meghallgatván ez azért nem teljesen volt így). Snap mániám a See the Light single-el ért véget, amely szintén egy trance-es darab volt. Ami ezután jött az sajnos már túl kommersz volt számomra. Az eurodance érdekes módon nálam nem a Mr. Vain-nel kezdődött, persze imádtam mint egy dalt. A holland Radio 536-on egyszer csak megszólalt egy dal, amely akkor számomra annyira újszerűnek és vagánynak hatott, hogy azonnal megőrültem érte. Ez volt a Never Alone a 2 brothers on the 4th Floor-tól. Innentől cuppantam rá az egyébként tömeg gyártott eurodance slágerekre. A Mayday korszakból sok mindenkit megismertem, azt hiszem Westbam Celebration Generation-ja óta követtem a Mayday eseményeit. Ami viszont eltűnt az a grunge (najó nem teljesen), és a hip-hop (ez sem igaz így). A Us3 debütálása is igen nagy hatással volt rám. A jazz és a hip-hop egyvelege nagyon jól állt nekik, a Cantaloop azóta is örök klasszikus. Innen datálódik, hogy inkább a hip-hop absztrakt értelmezéseit kedvelem leginkább. Jó-jó végül is 91-ben már volt egy Massive Attack Blue Lines, de a kilencvenes évek közepéig nem igazán futott be ez az absztrakt értelmezés.
Összefoglalva jobbára már elektronikus zenék felé orientálódtam a techno-tól kezdve a rave-en, a house-on és a trance-en keresztül az ambient-ig és a nyáleurodance-ig. Az akusztikusabb zenék is maradtak a nyálrock-on keresztül (Aerosmith) az indie rock-ig (Radiohead). Hangsúlyos még mindig a dalszerző-előadói jelenség is, pedig ennek is csak később lesz aranykora.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése