2014. augusztus 29., péntek

Best films of 1990


Keresztapa 3 (The Godfather  Part III, Francis Ford Coppola)
Ébredések (Awekenings, Penny Marshall)
Sellők (Mermaids, Richard Benjamin)
Nicsak ki beszél még (Look who’s talking too, Amy Heckerling)
Oltalmazó ég (The Sheltering Sky, Bernardo Bertolucci)


Olló kezű Edward (Edward Scissorhands, Tim Burton)
Predator 2 (Stephen Hawkins)


Tortúra (Misery, Rob Reiner)
Farkasokkal táncoló (Dancing with Wolves, Kevin Costner)
Reszkessetek betörők (Home Alone, Chris Colombus)
Gyerekjáték 2 (Child’s Play 2, John Lafia)
Jákob Lajtorjája (Jakob’s Ladder, Adrien Lyne)
Nagymenők (Goodfellas, Martin Scorsese)
Veszett világ (Wild at Heart, David Lynch)

 

Ghost (Jerry Zucker)
Dick Tracy (Warren Beatty)
Micsoda Nő (Pretty Woman, Garry Marshall)


Nikita (Luc Besson)
Hamlet (Franco Zefirelli)
Kötözz meg és ölelj (Átame, Pedro Almodovar)
Jaj Carmela (Ay Carmela, Carlos Saura)

A listából látszik, hogy nem voltam egy nagy vígjáték fogyasztó akkor sem. A horror is kezdett érdekelni, a Tortúra viszonylag jó Stephen King feldolgozás volt, bár ennél voltak jobbak is. Chuky-t meg ki nem bírta abban az időben (11 éves voltam)?? A dráma túlsúlya pedig annak tudható be, hogy többségüket utólag pótoltam. Szerintem ezt az évet a Ghost írja le leginkább, akkoriban nagyon a hatása alá kerültem és még ma is vállalható darabnak érzem. Vajon mit is hagytam ki?

6 megjegyzés:

  1. Sok a közös pont, rengeteg emlék ugrik be ! Főleg a Nikita, Nagymenők és az Ollókezű Edward voltak meghatározóak számomra ebből a listából. Amit még sokszor láttam ebből az évből, és nincs itt: Tremors, Vadászat a Vörös Októberre, Total Recall és A halál keresztútján. Inkább még az akciósabb filmeket szerettem :). Viszont a melankolikusabb A halál keresztútján-t máig nem értem miért szerettem fiatalon, még általános iskolás korombon. Állandóan a zenéje járt a fejemben. Akkoriban minden gyerek inkább a Ford Fairlane kalandjaiból idézgetett...

    VálaszTörlés
  2. Ez hihetetlen, épp most kezdjük nézni a Nikitát!! Sose láttam még (csak a remake-et), úgyhogy nagyon kíváncsi vagyok!

    VálaszTörlés
  3. Igen, tényleg Tremors!!! Mondjuk ma már talán inkább letagadom, szóval nem tenném be ide. A Total Recall-on meg mondom őszintén filóztam, mert egy jó pár jelenete beégett (szemguvvadós rész, három mell, mars légkör stb.) de annyira meg mégsem kedveltem meg. A Vadászat-ot még nem pótoltam, a Millers-t meg akkoriban láttam, de akkor biztos fajsúlyos lehetett mert nem hagyott nyomot, szóval azt újra kellene néznem. Egyébként nem árulok el titkot az európai alkotások köztük a Nikita is csak kb nyolc év múlva jutottak el hozzám. Ekkortájt a blockbuster ment nálam inkább :)

    VálaszTörlés
  4. Ne tagadj le semmit ! Nem ér! :) Pont az a jó a blogokban, hogy itt fel lehet vállalni a nem túl menő kedvenceket is. Én már gondolkodom, hogy csinálok egy zenei "ciki de szerettem" listát...

    Amúgy újranézve legalább fele ezeknek a filmeknek csalódás, kevés állja ki az idő próbáját. A Total Recall például utólag már engem sem bűvölt el, de a maga idejében nagyon eredeti volt. A Ghost régen tetszett, de egyenesen kellemetlen volt újranézni néhány éve. Bocs :)
    (ja és a Nicsak kibeszél a halálom volt, moziban kellett végigszenvednem nagynénémmel :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. "Én már gondolkodom, hogy csinálok egy zenei "ciki de szerettem" listát.."....várd ki a végét dalok témában itt is lesz még cikiség, de egyébként vágj bele, kíváncsivá tettél!

      Törlés