The KLF - Justified & Ancient/ It’s Grim Up North
Whitney Houston - I
Will Always Love You
Nirvana - Smells Like Teen Spirit
Red Hot Chili Peppers - Under the Bridge
Shakespear's Sister -
Stay
Snap - Rhythm is a Dancer
Vanessa Williams - Save the Best For Last
Madonna - Erotica/This Used to Be My Playground/Deeper and
Deeper
En Vogue - All My Lovin' (You're Never Gonna Get It)/Free
your Mind
Guns n' Roses - November Rain
U2 - One
Mariah Carey - I'll Be There/Make it Happen
Tasmin Archer - Sleeping Satellite
U96 - Das Boot
House of Pain - Jump Around
George Michael - Too Funky
Sophie B Hawkins - Damn, I Wish I Was Your Lover
Dr Alban - It's My Life
The Prodigy - Out of Space/Everybody in the Place
Pearl Jam - Jeremy
Roxette - How Do You Do!
Sade - No Ordinary Love
Annie Lennox - Why?/ Walking On Broken Glass
The Shamen - Ebeneezer Goode/LSI Love Sex Inteligence
Double You - Please Don't Go
Arrested Development - People Everyday
Felix - Don't You Want Me
2 Unlimited - Twilight Zone
The Orb - Blue Room
PJ Harvey - Dress
Bizarre Inc. - I'm Gonna Get You
The Sugarcubes -Hit
92-ben még javában tartott nálam a The KLF láz. Ugyan a The White Room már egy éve ki lett adva, de még évekig jelentek meg a single-ök róla, a különböző átértelmezések, és szerencsére EP-k is napvilágot láttak. Az It's Grim Up North a legdögösebb KLF dal ami kijött, bár hozzá teszem ezt The Jams néven adták ki, máig tiszta lúdbőr vagyok tőle (ennek egyébként a The White Room-hoz semmi köze). A Justified & Ancient viszont rajta volt az albumon, de nem ebben a single verzióban. Ez sokkal poposabb lett, és ritmusosabb is. Nekem ez a verzió tetszik jobban.
Aztán a Snap-nek is 1992-ben volt a második dobása a The Mad Man's Return-nel. A régi énekesnőt kivágták és egy újat szerződtettek, meg Niki Harris-t két dal elejéig. A Rhythm is a Dancer instant klasszikus, talán még a The Power-től is nagyobb durranás volt. A Snap első lépése ez volt az eurodance felé, addig amolyan pop-hip-hop hibrid volt.
Madonna Deeper and Deeper-je is ott van a legjobb Madonna dalok között. Az Erotica album egyébként is tobzódott a csodálatos dallamokban, de az említett dal tökéletesen beleillett a virágzó vokális house szcénába.
A U96 Das Boot video-ját rongyosra néztük anno, pedig így utólag visszanézve cseppet sem kiemelkedő. Viszont ez a track volt az első olyan német techno track, amely megmozgatta a nemzetközi vizeket, és még meglepően dallamos is volt. A rave oldalról The Prodigy klasszikust (outta) nem győztük nyomatni, figyelve az MTV-n azokat a lábmozdulatokat, amelyet anno igen könnyen le tudtunk utánozni. A Felix dalt is zabáltam anno, meg az osztálytársam szomszédját csutkán ezzel idegesítettük ha jól emlékszem. Még a grunge is ment nálam ekkor. A Pearl Jam és a Nirvana a virágkorát élte, és korszakalkotó albumjaikat is ebben az évben hozták össze. Bevallom őszintén dalszerző-énekeseket kevésbé hallgattam a kilencvenes évek elején (kivéve persze Mariah-t és Whitney-t meg Madonna-t), a komolyabbakat csak jóval később ismertem meg, Tori-t például csak 2002-ben, Pj Harvey-t is talán a kétezres évek elején. Annie Lenox-ra szerencsére rátaláltam gimis éveim alatt 96-ban, vagy 97-ben, ott szerencsére nem kellett hatalmas diszkográfiát pótolni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése