2015. február 14., szombat

Björk- Debut

Ma Debut-oztam. Igazából nem ez a kedvencem, de újrahallgatva le a kalappal. Ez a zene időtlen annak ellenére, hogy tagadhatatlan kilencvenes évek. Elképesztő, hogy 93-ban mekkora dub témák léteztek, főleg a Venus as a Boy-ban. Az Aeroplane-től még mindig teljes lúdbőr leszek, a The Anchor Song pedig egyértelműen az egyik legjobb Björk szám of all time. A Debut-ban azt szeretem, hogy a maga módján könnyed, mégis előremutató. Dub, house, jazz, és klubzene találkozik valami sajátos folk-kal, amely egy nagyon különleges atmoszférát kölcsönöz az albumnak. Külön öröm, hogy hidden track-ként a Play Dead is felkerült rá, amely egy bűn rossz film überjó soundtrackje. Kitűnő korlenyomat, az időszaké és az egyéniségé.

8 megjegyzés:

  1. Nekem az Anchor a legrosszabb Björk szám of all time. :D Borzasztó idegesítő számomra. Még szerencse, hogy rajta van a Play Dead az új kiadásokon, hogy normálisan záruljon a lemez, ami egyébként nem hidden track, rajta van a bórítón is kiírva, rendes 12. számként. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az lehet, de az Anchor után elég sokat kell várni, hogy megszólaljon a Play Dead, tehát kvázi hidden és igen ki van írva.

      Törlés
    2. Erre a gap dologra már nem is emlékleztem, olyan rég hallgattam az albumot.

      Törlés
    3. Rossz hírem van sidek! Az Anchor tényleg az egyik legjobb száma ever. :P

      Tavaly egyébként végigzúztam a Björk lemezeket, de én azért jóval kevésbé szerettem őket mint régen. A Debut és a Post kb. egy szinten van, erős közepes, pár nagyon jó számmal. A Homogenic, a Vespertine és a Medúlla mind remekművek. De ezek után nálam elég sokat romlott a színvonal. Ez az új meg... Hát, még próbálkozok vele, de idáig ez tetszik legkevésbé.

      Törlés
    4. Ja-ja számomra is az általad említett hármas egység a csúcs. Nekem mondjuk a Post már más színvonal mint a Debut. A Vulnicuráról nyilatkozni sajna még nem tudok mert csak kétszer hallgattam meg. Szerintem nem lesz ez rossz. A mélypont nálam a Volta, azt egy cseppet sem tudtam megkedvelni.

      Törlés
  2. A Volta óriási csalódás volt nekem először, majd valamiért teljesen belebolondultam, és annyit hallgattam, mint egy másik Björk albumot se. Ettől függetlenül nem erős album, csak a hangzásvilága meg fogott anno. Dallamok továbbra sincsenek rajta. Az új album viszont pár hallgatás után is egyértelmű számomra, hogy az egyik legjobb, legerősebb Björk-album. Rég volt ilyen dallamos-érzelmes lemeze.

    VálaszTörlés
  3. Mostanában elő-elő veszegetem...(az albumokat), a Bio-ra kíváncsi leszek mert speciel semmilyen emlékem nem maradt róla sem jó, sem rossz. Visszagondolva az sem nagy szám, de ma a Vespi jön, a fizikai megjelenésig pedig az egész életművet lepörgetem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lassan nekem is ideje lenne elővenni...(az albumokat) XD, mert még semmit hallgattam az új album örömére. De lehet majd csak a fizikai megjelenés hozza meg igazán a kedvem a régiekhez. A Bio nekem az egyik legkedvencebb albumom. Elképesztő dallamok és hangzás jellemzi. Amikor meghallottam az albumot először, már akkor le voltam nyűgözve. A Volta után nagyon megörültem, hogy végre egy igazán jó albumot kaptunk.Amúgy korábban nekem is a Homo-Vespi-Medúlla 3as volt a kedvencem, de az utóbbi 2 album most már bele piszkít ebbe a képbe, mert annyira jó lemezek.

      Törlés