2014. december 22., hétfő

Lucy

Reszkető ujjakkal nyomtam meg a play gombot, de végül is csak rá szántam magam. A megosztó kritikák, főleg a negatív visszhang eléggé elkeserített, de rengeteg minden szólt amellett, hogy megnézzem. Többek között Scarlet Johansson, aki a tengerentúli felszínes intellektualitás kitűnő mintapéldájává vált. Ennek ellenére szeretem a filmjeit, tulajdonképpen jól csinálja amit csinál, úgyhogy elmondható, hogy mostanra megkedveltem, mint színésznőt.
A Lucy (mármint a szerep) egy picit meglepett engem. Mostanában olyan szerepeket játszott, ahol az emberi tényező került a középpontba, ahol az emberség, az empátia és a szeretet dominált. A Lucy ennek ellenkezője, ugyanis az elején igencsak emberi Lucy, a végére emberfeletti lesz, vagy legalábbis emberidegenül gépies.
A történet igen csak banális, tele érdekes logikai bukfencekkel és áltudományos magyarázkodásokkal. Az első ilyen (csak a hülyék kedvéért) az állatos kommentelés, ahol gyönyörű természeti képek formájában fordíthattuk le magunknak mi is történik (azért valljuk be ez igencsak rendhagyó, bár bugyuta megoldás volt). A másik Norman professzor (Morgan Freeman) beemelése a történetbe, aki tudományosan is megmagyarázza nekünk a dolgokat, ha esetleg nem tudnánk követni mi is történik valójában. Azért erre természetesen szükség is volt, hiszen a megannyi logikai bukfencet és ellentmondást muszáj volt egy normális mederbe terelni. Ez lenne a kötelező fanyalgás.
Ugyanakkor az is elmondható, hogy az egész történet mégis egyben van, és ezek a fentebb leírt tudatos bakik igen csak hozzá járulnak ehhez. Tehát akármennyire is gagyi a történet áltudományos háttere, mégis van egyfajta varázsa, egyben mégis működik az egész. Nekem kifejezetten tetszett ez a National Geographic-os képi világ a maga állatos, vagy prehisztorikus magyarázó funkciójával. Tulajdonképpen nem is nagyon volt idő arra, hogy a film negatívumának címkézett dolgaival foglalkozzunk, hiszen a cirka másfél óra olyan gyorsan elrepült, mint maga Lucy élete. Besson kitűnő érzékkel ellensúlyozott. A film mozgalmas és akciódús volt, egy percre nem hagyott minket nyugodni. Igazából egyébként ez a szerencsénk, így legalább a történésekre (és nem annak hátterére) tudtunk fókuszálni. Amolyan guilty pleasure nálam, szóval nekem ez a meredek sztori is bejött, persze nem az, hogy a hasban kiszakadt kék portól lett főhősnőnk szuperintelligens, hanem egyébként amilyen témát felvetett, az igenis aktuális a mai sci-fi irodalomban. Az, hogy ez az intelligencia mire képes, hogy teren-időn keresztül jár, majd ahogyan a végén az egészet szintetizálja az utolsó jelenetben, az szerintem zseniális minden áltudományos volta ellenére is.
Egyben van ez, és úgy szórakoztat, hogy elgondolkoztat, miközben persze mosolygunk a banalitásokon, de ez így kerek. 
Besson többször is bizonyította már, hogy lehet egy európai szuperprodukció konkurense az amerikainak. Tette ezt mindig amolyan fricskával, tipikusan amerikai eszközökkel, de mégis egyéni szájízre szabva. Ez a film is ilyen, ezt is szeretjük.

7/10

5 megjegyzés:

  1. Nem gondoltam volna, hogy rajtam kívül másnak is tetszik a film. :) Én először írtam róla egy 6 pontos, közepes kritikát, majd azon kaptam magam, hogy már oda vagyok a fimért. :) Alig várom már, hogy végre újra láthassam, blu-ray-ről.
    Engem se tud zavarni a valószerűtlensége, mert annyira élvezetes az egész.

    VálaszTörlés
  2. Besson-tól én a Jean d' Arc-ot is imádtam, pedig az sem volt egy kritikusok és fan-ok által kedvelt darab. Ez pedig nagyon is szórakoztató volt, persze én nagyon szeretem a sci-fi-t és ez is biztos hozzá járul. Arról nem is beszélve, hogy imádom az ilyen felemelkedés szerű történeteket.

    VálaszTörlés
  3. Dettó!

    A Jean d' Arc-ot még nem mertem megnézni, de a Lucy óta már azt is egyre inkább látni/pótolni akarom, leginkább Milla miatt + a zenéje annak is Eric Serra, szóval annyira nem lehet rossz film. :)

    VálaszTörlés
  4. Vicces, de a Lucy-n ezerszer többet járt az agyam, meg napokig a hatása alatt voltam, míg az Interstellar-t kb másnapra már el is felejtettem, sőt már mozi után este is simán bírtam aludni tőle, nem agyaltam rajta semmit.

    VálaszTörlés
  5. Az Interstellar nekem is gyengébbnek tűnik, mégpedig azért mert ennyire nem kerek mint ez. Áltudományoskodásban mindkettő nagyon jó, ez meg még rövidebb is. :) Szerintem ha ezt a párhuzamot nézzük, biztos egyedül vagyunk a véleményünkkel. A Lucy hangulatosabb na!

    VálaszTörlés