
A Mute-nál kijövő Taiga meghallgatása után arra kellett rájöjjek, hogy a Conatus a maga nemében könnyedebb hallgatni való volt, de szerkezete és leginkább mélysége miatt mégsem volt pop album. Az egyértelműen látszik, hogy mostanáig az életmű két végpont között helyezkedik el (az albumokra redukálva). A The Spoils egyértelműen a legelvontabb album volt, a Taiga pedig ennek az elentéte, a leginkább befogadható album. Zola stílusában van egyfajta dark-ság, és ez független az albumjai koncepciójától, ez a Taiga-n is érződik. Azonban itt már nyoma sincs a nyomasztó hangulatnak, olyan mintha ledobta volna a láncait, tehát ez a legfelszabadultabb albuma. Fura ezt mondani az ő esetében, de bizony ez az album eléggé eufórikus. Ehhez hozzájárul a hangszerelés, amely előszeretettel használja a rézfúvósokat és a vonósokat, valamint jellemző a dalokra a refrénjében felpörgetett felépítés is.
Azonban van itt valami amit a sokadik hallgatásra sem tudok megszokni. Amit hallunk az klasszikus értelemben vett pop zene, amelynek a külsőségei pont a belső egyéniséget szorítják háttérbe. Érzem Zola egyedi stílusát a lemezen, de ez a körítés nem bontja azt ki, de nemcsak azt, hanem az album koncepcióját sem. Hiába eufórikusan megrendítő itt-ott a rézfúvós futam, ez a zene egy csöppet sem lesz természetközeli, mert a pop miatt nincs meg az a mélység, amely pl. a Conatus-ban még megvolt. A dalok felépítése végletesen egyszerű, verzé és refrén váltakozásból áll. A dallamok sokszor túl vannak díszítve és a refrének sokszor a dalszövegeikben is közhelyesek, de dallamaikban mindenképpen egyszerűek. A rézfúvósok kiteljesedése a legtöbb esetben közhely szerű. Ritmusvilágában pedig nincs meg az a dögösség mint korábban, tehát ez a zene ilyen értelemben nem fejlődött, nem alakult ezúttal új formába.
Érdekes módon mégis hat mint pop zene, mert azt el kell ismerni, hogy azt elérte Zola, hogy bizonyos dolgok az ember fejében ragadjanak. A Hunger fanfár szerű refrénje, a Hollow vagy az It's Not Over felpörgetett extázisa persze mind emlékezetes a maga módján. A Dangerous Days is egy vállalható sláger, dallamos, dinamikus, optimista. Számomra az album közepén lévő Ego-Lawless-Nail egység mégis a legemlékezetesebb pont, mert a lemez ezen része inkább "art", de sajnos ezekben is többet hajlítgat hangján a kelleténél.
Hiába a dallamosság, slágeresség, és az optimizmus, mert ez az egész az átlagosság szintjére nyomja a lemezt. Nem válik ez a lemez emlékezetessé mert a cukormáz miatt pont Zola egyénisége került a háttérbe.
6/10
Korrekt. És nekem is az a középső rész a kedvencem rajta.
VálaszTörlésVoltál a Biophilián ma?
Nem voltam sajnos, de gondoltam, hogy ott leszel, tehát mennem kellett volna ;) De még a Nosaj Thing is ott volt, amit szintén kihagytam. Nem mondom hanyadik, de szülinapot ültünk :)
VálaszTörlésAkkor nagyon boldogat!! xxx ;)
VálaszTörlés:) Köszönöm!
VálaszTörlés