2014. augusztus 27., szerda

So 90's

Úgy döntöttem, hogy útjára indítok egy So 90's rovatot, ahol csokorba gyűjtöm 1990-től 1999-ig azokat a dalokat, albumokat, filmeket és videókat amelyek akkor hatást gyakoroltak rám. Előre leszögezem lehet ez és az ciki számba megy manapság, de tini éveimben (mint mindenkinél szerintem) rengeteg benyomást magáénak érez az ember. A konkrét ízlés egyébként is a 90-es évek vége felé kezdett kialakulni, de ez majd nyomon követhető lesz. Tervem, hogy évekre lebontva a következő lista kategóriák lesznek:
  • Best Songs
  • Best Albums
  • Best Films
  • Best Music Videos
Best Songs
Akkoriban a Danubius Rádiót hallgattam a leginkább. A "Magnós Slágerlista" és a "Tini kívánságműsor" szolgáltatta azokat a zenéket, amelyeket kazettára rögzítettem. Ezek a kazik még mindig a cipős dobozokban vannak, így ezekből szemezgetem majd minden évre lebontva a dalokat. Természetesen az évtized vége felé megváltoztak a zenehallgatási szokásaim, előtérbe került az album hallgatás, de ettől függetlenül ott is összegyűjthetőek ezek a dalok.
Best Albums
Nos ez a kategória már eleve csalás, mert albumokat inkább a 90-es évek végétől kezdtem hallgatni. Tehát ez a listázgatás többnyire retrospektív jellegű, többnyire olyan albumok ezek amelyeket csak későbbi években pótoltam. Természetesen nem mindegyik, hiszen kb. 1992 óta volt cd lejátszóm és cd-im is voltak, de többségét  - mint egész albumot - csak a későbbiekben ismertem meg.
Best Films
Hát ez lehet a leginkább ciki kategória, amennyiben a VHS kazettákról vissza tudnám követni a filmeket. A videokazik nagy része tönkrement, ezért azoktól már megváltam, de természetesen nagyon sok film bevésődött ebből az időből a hosszú távú memóriámba. Egy kicsit ez is retrospektív lesz, hiszen a vizuális ízlésemben történt szinte a legnagyobb változás. A kontrasztból egyébként majd látszik mit ismertem meg utólag és mit zabáltam ezerrel az adott évben. Itt a sorozatokról is fogok néhány szót ejteni.
Best Music Videos
Az MTV és a VH1 korszakában rengeteg jó videó született és meg merem kockáztatni, hogy a legjobb zenei videók a 90-es években születtek. Egy ideig VHS-eztem itt is, de nálam jóval nagyobb gyűjtők is vannak, tehát ez a rovat inkább egy újra felfedező jelleget fog hordozni magán.

Szóval majd csöpögtetek, de megígérni nem tudom, hogy végig lesz - minden évre lebontva - kitartásom hozzá, de igyekszem.
A végére pedig itt van 1991-ből egy AGFA kazetta.....nagyon old-school!


4 megjegyzés:

  1. Kajárik Andrea. :)) Én is rajta nőttem fel tesómmal együtt. :) Én amúgy képtelen lennék évekre lebontva véghez vinni ezt a listázást, de ez egy nagyon jó ötlet, várom már! :)

    VálaszTörlés
  2. Merész vállalkozás! Kíváncsi vagyok. :)

    VálaszTörlés
  3. Oké a napokban ígérem megy az első poszt!

    VálaszTörlés