2012. július 8., vasárnap

Iamamiwhoami-Bounty

Mostanában teljesen rá vagyok kattanva erre a projektre. Bevallom, én idén kapcsolódtam be, így eddig a Kin érát ismertem. Örömmel tapasztaltam, hogy vannak korábbi videók is amelyek szintén koncept formában készültek el. A 2010-ben megjelenő videóknak Bounty éra a neve. Ezek sajnos album formában sohasem jelentek meg, pedig egy ep-re való pont lenne belőlük. Még most ismerkedem ezzel a korszakkal de lehet, hogy ez nekem még jobban fog tetszeni mint a Kin. Jó hír az art-pop rajongóknak, hogy ezek a dalok és videók inkább nevezhetőek elvontnak annak ellenére, hogy a koncepció a természetközeliség körül forog. Érdekes látni, hogy Jonna Lee ezekben a videókban szinte alig felismerhető, míg a Kin videóiban egyértelművé vált ki is énekel valójában. Íme a Bounty korszak videói:

b
o
u-1
u-2
n
t
y
Nem tudom, hogy feltűnt-e, de a track-ek szellemes címei rakják ki a bounty-t. Bírom az ilyen Enigma-szerű körítést, csak mint tudjuk egy idő után lehull a lepel.

7 megjegyzés:

  1. Én is meg akarom nézni majd ezt az érát, csak attól félek, hogy túlzottan megtetszik, CD-n pedig nem kapható... :/ MP3-ommal pedig én sosem érem be, ha valamit igazán szeretek.

    VálaszTörlés
  2. Képzeld, 06.03-án megjelenik a Bounty CD-n! Plusz 2 szám lesz még rajta. Na, így már érdemes elkezdenem ismerkedni az anyaggal. :)

    VálaszTörlés
  3. Ismerkedj is, szerintem nem fogsz csalódni. Ezek halál elborult számok, hosszabbak is mind mint a Kin éra dalai. A két dal új szám lesz, vagy a Bounty utáni két dal?

    VálaszTörlés
  4. Közben látom, hogy a John és a Clump az, tehát nem újak, hanem a Bounty és a Kin korszak közötti idő szülöttei. :)

    VálaszTörlés
  5. Még tegnap este végig hallgattam itt Nálad a Bounty-t és tetszetős. Szerintem nekem is jobban be fog jönni, mint a Kin. Elvontabb, betegebb világ, és melankolikusabb is.

    Visszatérve a Knife-ra, az iam is sokat merített valószínű belőle, mert eléggé hasonlít, pláne Jonna előadásmódja.

    Amiket feltétlen ajánlok tőlük dalok, az a Marble House, Pass This On, Heartbeats, meg az énekesnő Karin, Fever Ray nevű szólóprojectjét is mindenképp.

    VálaszTörlés
  6. Közben rájöttem, hogy azért a Pass This On klipjét már láttam (amennyiben az a fiúcska táncikálós). Az igazság az, hogy dallamos szinti pop-ot (DM-en kívül) nem rég óta hallgatok. Pl. az Austrát is tudom hogy vannak, de az életművet ott sem ismerem. Kb. a Knife-al is így vagyok. A Shaking-et pedig biztos fogom még hallgatni, érzi ezt az ember első hallgatás után.

    VálaszTörlés
  7. A Pass This On-ban egy travi énekel, meg emberek táncikálnak körülötte. A "fiúcska" az Olof Dreijer a Knife-ból, a nő pedig az egyik asztalnál aki ilyen szúrósan néz a klip legvégén, az Karin Dreijer, az énekesnő. Testvérpár a Knife. Ha nagy ritkán fel is tűnnek a klipjeikben, akkor is elrejtve, nem reklámozva magukról, hogy ők az együttes. Pl. interjúkat se nagyon adnak, de a Silent Shout érában mindig ilyen madármaszkban jelentek meg mindenhol, és interjú alatt sem voltak hajlandóak levenni magukról. :)

    VálaszTörlés